10. "Анімація зображення, поняття та види"

«Анімація зображення, поняття та види»

Передісторія

Принцип анімації знайшли задовго до винаходу братами Люм'єр кінематографу. Бельгійський фізик Жозеф Плато, австрійський професор-геометр Симон фон Штампфер та інші вчені і винахідники використовували для відтворення на екрані зображень, що рухались внаслідок обертання диска чи стрічки з малюнками, систему дзеркал і джерело світла — ліхтар.

Перші спроби

30 серпня 1877 року вважається днем народження мальованої анімації — був запатентований винахід Еміля Рено.

1898 рік — Джон Стюарт Блектон і Альберт Е. Сміт зняли перший ляльковий фільм «Цирк ліліпутів» («Тhe Humptu Dumptu Circus»). В фільмі використовувались дерев'яні іграшки.

1900 рік — Джон Стюарт Блектон створює фільм «Чарівні малюнки» («The Enchanted Drawnings»), в якому проте ще не було проміжних фаз. В цей період він відкриває секрет анімації, покадрової мультиплікаційної зйомки — зображення за зображенням, що в США отримала назву «One turn, one picture» .

1906 рік — Джон Стюарт Блектон и Альберт Е. Сміт, заснували кінематографічне об'єднання «Вітаграф», зробивши серію анімаційних фільмів «Комічні фази смішних облич» («Нumorous Phases of Funny Faces»).

1908 рік — Еміль Коль показав свій мультиплікаційний фільм «Фантасмагорія» («Fantasmagorie»). Цей фільм став знаковим для розвитку анімації не тільки через те, що був першим європейським анімаційним фільмом, але тому, що саме тут вперше був структурований самодостатній сюжет, а головний герой Фантош був наділений певним характером.

Саме «Фантасмагорію» деякі дослідники вважають першим «по-справжньому анімаційним фільмом».

1911 рік — Вінзор Мак-Кей створив фільм «Маленький Немо» («Little Nemo») на основі газетного коміксу.

1912 рік — першим в світі об'ємним анімаційним фільмом прославився Владислав Олександрович Старевич, створивши фільм «Прекрасна Люканіда, або війна рогачів з вусачами» («Прекрасная Люканида, или война рогачей с усачами»).

1913 рік — В. А. Старевич створює фільм «Бабка і мураха» («Стрекоза и муравей»). Створений на основі байки Крилова, фільм мав величезний успіх і світову популярність.

 

Анімацією або мультиплікацією,  називається штучне відтворення руху в кіно, на телебаченні чи в комп'ютерній графіці шляхом послідовного відображення малюнків або кадрів з частотою, що забезпечує цілісне зорове сприйняття образів (частота від 10 до 30 мальованих кадрів за секунду).

v Комп'ютерна анімація – 10-16 кадрів/с

v Кінематографія – 24

v Системи телемовлення  - 25

Методи комп'ютерної анімації:

Класична анімація

—  Покадрова анімація(створення рухомих смайликів,  кнопок, банерів). Кадри – растрове зображення.

Анімація ключових кадрів

·        Малюються лише деякі ключові кадри, на яких розміщуються векторні об'єкти. Решта кадрів генерується автоматично і відображує переміщення об'єктів.

Морфінг

—  Перетворення одного об'єкта на інший у результаті генерування певної кількості проміжних кадрів.

Морфінг широко зустрічається в ігровому і телевізійному кіно, в телевізійній рекламі.

Спрайтова анімація

—  Програмування змінення форми й руху окремих об'єктів. 

Колірна анімація

—  Змінення лише кольору, а не положення чи форми об'єкту

3D - анімація

—  Рухомі картинки отримують у результаті візуалізації сцени, яка є набором об'ємних об'єктів, джерел світла, текстур. 

Gif - анімація

—  Створення анімаційних зображень класичним методом. Ролики зберігаються у файлах формату GIF.

Презентаційна  анімація

—  Використання стандартних анімаційних ефектів, вбудованих у середовище розробки комп'ютерних презентацій (елементи ключових кадрів та морфінгу)

Flash-анімація

—  Створення анімаційних зображень у середовищі програми Adobe Flash (до арсеналу входять: анімація ключових кадрів,  морфінг, колірна та спрайтова анімації)